Brandmajor Lovasudvar
Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Brandmajor Lovasudvar
  • Szegedi Gábor: puszta 14-es rekordot állított fel
  • lóerő J: a munkasikernek (effektus) vagyis az időegységenként végzett  munkának egysége. Nagysága = 75 kilogramméter másodpercenkint.  Megjegyezendő azonban, hogy tartósan befogott lónak átlagos  munkasikere jóval kisebb.
  • a Ferrari cég védjegyét leggyakrabban a „Cavallino Rampante”, azaz az „ugró lovacska” néven emlegetik, bár mi lovasok inkább ágaskodó lóként értelmezzük. A sárga címerpajzson általában egy „S” és egy „F” betű is látható a ló mellett, ez a „Scuderia Ferrari” (azaz „Ferrari istálló„) név rövidítése. Az embléma tetején az olasz zászló színei – zöld, fehér, piros – láthatóak. Természetesen nem volt ez mindig így… Az ágaskodó ló csak 1923-ban került az autókra.Történt ugyanis, hogy 1923. június 17-én Enzo Ferrari megnyert egy Grand Prix versenyt Ravennában, s a futam után találkozott Paolina grófnővel, Francesco Baracca gróf édesanyjával. Baracca első világháborús olasz hős volt, aki a légierőnél szolgált és mindig egy fekete ágaskodó lovat festetett repülőgépe oldalára. A grófnő megkérte Enzo Ferrarit, hogy fesse a lovat az autóira, mert szerencsét hoz. Enzo Ferrari némileg módosított az emblémán: a fekete lovat sárga címerbe helyezte, mivel ez volt szülővárosa, Modena színe. Baracca lovának farka még lefelé lógott, Enzo Ferrari ágaskodó lova már felcsapja a farkát.